رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

هزینه صدور گذرنامه اربعین چقدر است؟ | ۲ هزار اتوبوس در اختیار زائران اربعین

  • کد خبر: ۱۷۵۶۴۹
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
هزینه صدور گذرنامه اربعین چقدر است؟ | ۲ هزار اتوبوس در اختیار زائران اربعین
کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز با حضور مسئولان دولتی جلسه داشتند که در این گزارش جزئیات مصوبات این نشست‌ها را می‌خوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند که در این گزارش جزئیات مصوبات این کمیسیون‌ها را می‌خوانیم:

مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای رتبه بندی می‌شوند

بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبق اصل (۸۵) قانون اساسی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار داشت که با حضور رئیس و معاونان این سازمان و همچنین نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام احمد‌حسین فلاحی درباره این جلسه گفت: این طرح در کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون به ریاست حق وردی چکش کاری شده است  و نهایتا خروجی کمیته در قالب یک طرح ۱۸ ماده‌ای به کمیسیون واصل شد که در جلسه امروز تا ماده ۴ آن به تصویب اعضا رسید.

وی افزود:مواد مصوب، معطوف به شرح و اختیارات سازمان فنی و حرفه‌ای و گروه‌های مخاطب این سازمان بود تا از سایر بخش‌های فعال در حوزه آموزش‌های غیر رسمی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... سلب مسئولیت صورت نگیرد که مقرر شد در این رابطه بر اساس سیاست‌های کلی سازمان جامع فنی و حرفه‌ای که پیشتر مصوب شده، عمل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم مصوب کمیسیون، رتبه‌بندی مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای بود که مقرر شد، این مربیان با مصوبه کمیسیون ظرف یک سال رتبه بندی شوند و شیوه‌نامه این قانون نیز ظرف ۶ ماه باید تدوین شود.

هدف سازمان انرژی اتمی؛ دستیابی به سهم ۱۵ درصدی تولید انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰

امروز اعضای کمیسیون انرژی ضمن حضور در سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور بازدید کرده و نشستی را با رئیس سازمان برگزار کردند.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح این جلسه با بیان اینکه  رویکرد اصلی در این نمایشگاه مبتنی بر رفع نیازمندی‌های مردم و بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، صنایع عمومی، سلامت، دارو و انرژی بود، گفت: صنعت هسته‌ای همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ علاوه بر مزایای بسیار برای کشور به نوعی حافظ آبروی ملی ما در دنیا محسوب می‌شود لذا ضروری است بیش از گذشته به آن پرداخته شود البته جهت‌گیری سازمان در حوزه انرژی براساس سند راهبردی دستیابی به سهم حداقل ۱۵ درصد تولید انرژی کشور از برق هسته‌ای تا سال ۱۴۲۰ است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار با هدف ساخت نیروگاه ازسوی سازمان انرژی اتمی صورت گرفته است، افزود: همچنین استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع رقابت‌پذیر در راستای تامین مالی و جذب مالی را دنبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: به‌یقین برای دستیابی به اهداف مورد نظر باید تمامی ارکان و سازمان‌های مرتبط در کشور به سازمان انرژی اتمی کمک کنند.

بررسی برنامه ستاد اربعین حسینی در کمیسیون شورا‌ها

همچنین در جلسه علنی امروز کمیسیون شورا‌های مجلس برنامه ستاد اربعین بررسی شد. ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس درباره این جلسه گفت: مسئولین کمیته ستاد اربعین گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند که در این گزارش به برنامه ریزی برای صدور گذرنامه زیارتی با مبلغ ۵۰ هزار تومان ظرف مدت ۲۴ ساعت تاکید شد.

وی افزود:برای سرعت در خدمات رسانی گیت‌های مرزی در خاک عراق افزایش پیدا خواهد کرد و در حوزه حمل و نقل برنامه ریزی شده است که ۲ هزار دستگاه اتوبوس در ایام اربعین در اختیار زوار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس ادامه داد: همچنین ارائه خدمات هوایی از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور انجام می‌شود که ۸۵ درصد پرواز‌ها به نجف و ۱۵ درصد به بغداد انتقال می‌یابد. از سوی دیگر در داخل کشور عراق ۲۰ دفتر و ۵۰ نمایندگی به مدت ۲ هفته به صورت شبانه روزی به زوار خدمات می‌دهند. جمعیت هلال احمر نیز ۲۳۴ مرکز درمانی در عراق با تعداد ۴ هزار نفر کادر درمانی، ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳ بیمارستان صحرایی با ۴۵۰۱ خودروی امدادی و ۹ بالگرد به زوار خدمات رسانی خواهد کرد.

رفع ایرادات طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

بنابراین گزارش، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس  در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستورکار قرار داشت.

وی افزود:اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان با حضور عضو حقوقدان این شورا به رفع ایرادات طرح مذکور پرداختند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح برخی ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته بود، تصریح کرد: یکی از ایراداتی که به طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی وارد دانسته شده بود در خصوص بار مالی آن بود که بر اساس تشخیص شورای نگهبان این طرح را مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی قرار می‌داد، همچنین به این مهم نیز اشاره شده بود که اگر در این حین کارگران جدید به آمار کارگران ساختمانی اضافه شوند و با مشکل برخورد کنند از نظر شرعی دارای اشکال است، از سوی دیگر هیات عالی نظارت نیز ایرادی را به این طرح وارد دانسته بود که به رفع این ایرادات پرداختیم.

گودرزی تاکید کرد: همچنین نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را تا سقف ۷۵ درصد معاف کردیم و مناطق صنعتی و طرح ملی جهش مسکن را نیز به یک درصد کاهش دادیم و برای تهران از ۱ تا ۷ درصد را به ۱ تا ۵ درصد کاهش دادیم و برای محاسبات این بخش پارامتر‌هایی همچون مناطق ۱۰ گانه و میزان متراژی که در هر شهر بکار می‌برند را مدنظر قرار دادیم.

بررسی مشکلات عرصه خودرو در کمیسیون صنایع

نمایندگان خودروسازان دولتی و خصوصی، نمایندگان انجمن قطعه‌سازی و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت میهمان جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودند.

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در این جلسه ۳ ساعته که با حضور میهمانان کمیسیون برگزار شد، راهکار رفع مشکلات حوزه خودرو جمع‌بندی شد، ادامه داد: این حوزه دارای چند مشکل است؛ نخست آنکه دخالت‌های وزارت صمت در دولت‌های مختلف در فرآیند تولید در شرکت‌هایی که سهام دارد و حتی در خوروسازی‌های بخش خصوصی یکی از این مشکلات است؛ به طور مثال در زمان وزارت وزیر قبل خودروسازان ملزم به عرضه خودرو بورس شدند از آنجاکه اساس بورس دلار است با این اقدام قیمت خودرو چند برابر شد، در ادامه خودروسازان ملزم به خروج از بورس شدند و مقرر شد شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خودرو فضای آشفته‌ای حاکم است، اضافه کرد: تصمیمات متناقض، دخالت‌های که منجر به خسارت‌های سنگین می‌شود و ... موجب شده که مردم، تولیدکننده و قطعه‌ساز از شرایط موجود ناراضی باشند؛ چرا باید این گونه باشد؟

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در تشریح نسخه درست برای رفع این مشکل، توضیح داد: دولت باید در موضع حمایت، هدایت و نظارت باشد؛ از آنجاکه دولت با فعالیت واحد‌های تولیدی در حوزه‌های اشتغال، مالیات و... منتفع می‌شود باید از تولیدکنندگان حمایت کند، از سوی دیگر دولت باید با تعیین میزان نیاز و مسیر حرکت، بستر هدایت این شرکت‌ها را فراهم کند. همچنین نظارت نیز به این معنا است که آیا تولید به نفع مردم است یا خیر؟

اکبری تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که مردم، خودروسازان و قطعه سازان از وضعیت گلایه‌مند هستند، تا چه زمانی این مسیر باید ادامه پیدا کند؟ وزارت صمت باید دخالت کرده و وضعیت مدیریت آشفته‌ای که به همه خسارت وارد می‌کند را سامان دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر واردات خودرو، گفت: با وجود اینکه از تصویب این قانون یک سال و نیم می‌گذرد، اما نتیجه آن مشخص نیست و به درستی اجرا نشده است، دولت باید با آماده کردن بستر مناسب این قانون را اجرایی کند.

وی افزود: منظور ما واردات خودرو یا تامین ارز موردنیاز آن توسط دولت نیست بلکه منظور این است که بستر واردات فراهم شود، برای تحقق این مهم باید از ظرفیت بخش خصوصی و افراد حقیقی و حقوقی استفاده شود در واقع می‌توان ارز در اختیار مردم یا ارز با منشا خارجی را به کار گرفت؛ بانک مرکزی و دولت ارز منشا خارجی موجود را با ظرافتی مناسب شناسایی کرده و اجازه دهد این ارز از مسیر واردات خودرو، وارد کشور شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->